tirsdag den 4. oktober 2011

Efter at have været til møde med Ellen Philipsen Dahl, Tanja Christensen og Lauge Larsen, stod det først for alvor klart, hvordan Morsø Kommunes branding strategi reelt var udformet. Under selve oplægget skulle logoet  indeholde: Skaldyr, værtskab og natur. For mig at se, er det en næsten umulig opgave at inddrage alle tre ting i et logo. Det kan nu nok lade sig gøre - men logoet ville blive fortænkt og budskabet ville blive sløret. Morsø Kommune imødekom dog designernes opgave, og stillede derfor ikke ultimative krav om hvad logoet skulle indeholde.

Mit logo kendetegner derfor hverken skaldyr eller værtskab, (det har i hvert fald ikke været min hensigt) men derimod en forenklet naturalistisk logo, der med farverne kendetegner naturen og at Mors er en ø. Jeg har med omridset prøvet at skabe noget vanebrydende og noget dynamik i billedet. O'et symboliserer både et Ø med mors som stregen i Ø'et men også selve bogstavet O. Jeg har altså brugt livrem og seler, for at være 100 % sikker på at budskabet ville nå frem til modtageren. O'et kan endvidere også være en henvisning til cirklens kvadratur (http://da.wikipedia.org/wiki/Cirklens_kvadratur).

(Tryk på billedet, for at se det i en nogenlunde kvalitet)
Jeg havde også i tankerne, at lave et logotype, der hed: "Tror du heller ikke, at du er noget? - kom til Mors!" (Med henvisning til Aksel Sandemoses Jantelov)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar