onsdag den 5. oktober 2011

Vinder logoet, af Ellen Philipsen Dahl, forsøger at rumme alt for meget. Et logo kan ikke indeholde både skaldyr, natur og værtsskab og stadig være let læseligt af alle. Derudover er sloganet skubbet lidt i baggrunden, da det er pladseret for sig selv ved siden øen.
Når det så er sagt, så har Ellen Philipsen Dahl klaret kommunen krav ret godt. Bl.a. håndteringen af sloganet er rigtig godt. Det at øen i cirklen danner "ø" og er blevet anvendt er godt fordi logoet dermed, uden "ø'et", er internationalt og kan læses af folk fra andre lande uden videre besvær.

Det nye logo:
Jeg har lagt stor vægt på sloganet, da jeg mener at det er det der skal sælge budskabet.
Jeg valgte at fokusere, grafisk, på skibet og til dels øen, fordi jeg dels ville have buskabet ud til sejlerne, som der snakket om da vi var nede på kommunen og dels appelere til øens fiskeri, og så selvfølgelig samtidig fortælle at dette er en ø.
Problemet med det nye logo, er at det ikke lever op til kravene. Det indeholder ikke skaldyr eller værtsskab. Til gengæld er det let læseligt, sloganet er i centrum og der er ingen tvivl om at det er "ørige oplevelser" og ikke bare "rige oplevelser".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar