Tanker om eksisterende koncept:
Et logo bør ikke signalere tre ting samtidigt (værtsskab, vand og natur), da dette vil tvinge designeren til at gå til et alt for abstrakt niveau. Der bør derfor udvælges én ting, som kan brande Mors. Dette vil gøre det muligt at designe logoet mere simpelt og letforståeligt for alle, både turister som indfødte.
Derudover er det valgte slogan svært at gøre til en integreret del af logoet. Det er både langt og der indgår det nordiske bogstav "Ø", som er svært at få oversat til andre sprog, hvis det bliver en del af logoet selv.
Logoet er i sig selv et fantastisk flot stykke design, som måske endda grænser op til kunst. Efter min mening bør dette dog ikke gøre sig gældende for et logo. Der bør skæres lidt ned på de mange indtryk og farver.
Problemer med nyt koncept:
Det nye logo skal gerne kunne stå alene. Ydermere skal Ø’et fjernes fra både slogan og logo, da det simpelthen ikke fungerer optimalt. Som tidligere fortalt skal der også skæres ned på brugen af farver dog uden at gøre logoet decideret kedeligt at se på.
Forslag:

Jeg har med mit forslag forsøgt at benytte det mest centrale i det eksisterende koncept: øen i cirklen. Farver og andet er fjernet for at skabe fokus på netop øen, som er den værdi jeg gerne vil fremhæve hos Mors. Ydermere er sloganet ligeledes blevet tilpasset denne værdi: At Mors er en ø. Sætningen "Kom til Mors" virkede for beordrende og et eller andet sted desperat. Jeg føler selv logoet er i god balance og at det er rart at se på.
Du udstiller os andre som amatører.. skru ned for evnerne!
SvarSletDet ser også rigtig godt ud! :)
SvarSlet